Nieuws werkgroep Communicatie NOLB

Eind maart is voor het eerst de werkgroep Communicatie voor de NOLB bijeengekomen.  De komende jaren wil de bond inzetten op een stevig communicatiebeleid met als doel om een groei van het aantal leden te realiseren van 300 naar 400.  In de NOLB begroting 2013 en 2014 is jaarlijks een PR bedrag begroot van 1000 euro. Voor jeugdbeleid is een bedrag van 500 euro begroot.

De acties tot nu toe zijn:

  • een levendige discussie op het IOL forum, dat een aantal goede ideeën heeft opgeleverd en als input heeft gediend voor de bijeenkomst
  • iedere vereniging heeft een PR functionaris (althans een tijdelijke)
  • er is een nieuwe folder ontwikkeld
  • dit voorjaar gaat de nieuwe website van de NOLB in de lucht
  • er zijn diverse wervingsactiviteiten binnen de aangesloten verenigingen

In de werkgroep is afgesproken wat de uitgangspunten zouden moeten zijn voor communicatiebeleid (zoals doelgroepenbepaling en benadering, wervingsactiviteiten en trainingen en follow up).

Vooruitlopend op deze discussie (op 17 september is het vervolg) zijn alvast de concrete actiepunten vastgesteld:

1. er wordt een actueel promotiefilmpje gemaakt  voor de NOLB site

2. er wordt een facebookpagina gemaakt en iedere vereniging levert een moderator https://www.facebook.com/orienteringslopenInNederland

3. onderzocht wordt naar de diverse advertentiemogelijkheden in landelijke sportieve/recreatieve tijdschriften, zoals Op pad

4. geprobeerd wordt een link te krijgen naar de NOLB site op de sites van de Survival, Trailrunners en AR

5. De bond schaft beachflags (finishvlag en staander) die iedere vereniging kan gebruiken.

6. de wedstrijden van de wedstrijdkalender worden geplaatst op de diverse hardloopkalenders. Iedere vereniging zorgt voor plaatsing binnen haar gebied.

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.